Förbättra din Snabbhet, Styrka
& Explosivitet på 8 veckor med Kontrastträning

Beprövad metod. Lätt att tillämpa. Stöd av forskning och statistik.

”Följ ett steg för steg program grundat i vetenskap och beprövad erfarenhet för dig som vill bli starkare och mer explosiv.

Vad är Kontrastträning?

Kontrastträning är en resultatinriktad träningsmetod med fokus på att utveckla maxstyrka och explosivitet. Metoden stöds av forskning och har även visat sig utveckla sprinthastighet, hopphöjd och riktningsförändring effektivt samtidigt som du spenderar kortare tid i gymmet.

För vem är Kontrastträning?

Kontastträning är för idrottare och träningsvana motionärer som vill ta sin styrka och explosivitet till nästa nivå. Du vill förbättra sprint- eller slaghastighet, hopphöjd och riktningsförändring. En ökad styrka och power korrelerar även med bättre löpekonomi för konditionsutövare.

Innehåll

Detta ingår i programmet om du går med idag.

Träningsprogram (PDF) på 8 veckor med fokus på maxstyrka, explosivitet samt skadeförebyggande träning.

Periodiserad träning med 4 pass per vecka i 8 veckor. Programmet varierar i både volym och intensiteten för att optimera utvecklingen.

Alla övningar har en video så att du vet hur du utför dem på bästa sätt.

Resultat du kan förvänta dig

  • Ökad maxstyrka i ben, bröst, rygg och core
  • Ett snabbare första steg i sprint.
  • Snabbare acceleration.
  • Ökad explosivitet i alla rörelseplan.
  • Minskad skaderisk i fot knä och höfter.
Möt skaparen av programmet

Nicolas Fiori har arbetat som personlig tränare och fystränare sedan 2009 och har över 12.000 PT timmar bakom sig. Han har under sin tid som tränare arbetat med allt ifrån motionärer till elitidrottare inom basket, fotboll, boxning, handboll, dans och ishockey.

“Prova” programmet i 30 DAGAR innan du bestämmer dig!

Eftersom jag är säker på att du kommer att bli nöjd med programmet så kommer jag ge dig en generös garanti.

Du får 30 dagar på dig för att avgöra om detta är rätt för dig! Testa programmet idag, och om du inte är helt nöjd så behöver du bara  maila mig så betalar jag tillbaka din investering redan inom 24-48 timmar.

Detta gör det helt riskfritt för dig!

Börja inom några minuter. Köp programmet här.

Du kommer att få tillgång till hela programmet direkt efter att du har placerat färdig ordern.

FAQ

Hur gammal måste man vara?

Programmet är anpassat för tränande individer (16+ år) med en erfarenhet av styrketräning på minst 6-12 månader. Du bör vara bekväm med basövningar som knäböj, bänkpress, marklyft för att få bästa möjliga utväxling av programmet. 

Hur ofta måste man träna?

Programmet är innehåller fyra pass per vecka. Två träningar för underkropp och två för överkropp.  Är du idrottare under säsong rekommenderar jag att du träna minst 2 dagar i veckan med ca. 48-72 timmar mellan passen.

Hur mycket träningserfarenhet behöver man?

Programmet kräver att du har en erfarenhet på 6-12 månaders regelbunden styrketräning. Detta för att du ska få ut maximal utväxling av programmet men även för att minska risken för skador vid tunga lyft.

Vad händer om jag är skadad?

Har du en skada så ska du konsultera en sjukgymnast först. Är du osäker så kan du även maila mig via kontaktformuläret så kam vi diskutera om upplägget är för dig.

Vad ingår?

Kontrastträning involverar ett 8 veckors periodiserat träningsprogram med tillhörande träningsguide som förklarar programmet och hur du får mest ut av det. Det ingår även en träningsdagbok för att du ska kunna följa dina framsteg under programmets gång.

Hur får jag tillgång till programmet?

Du betalar med kort eller via Paypal. Direkt efter betalning kommer du till en tack-sida där du kan ladda ner produkterna (zip-fil). Du får även programmet mailat till dig. Skulle det bli problem så kan du alltid maila oss på info@readytoperform.se så hjälper vi dig.